vrijdag 14 september 2012

Vrijdag

En alweer een week voorbij. Jeetje, wat gaat dat snel. Er zijn nu al 5 weken voorbij van dit schooljaar!
En wat hebben de leerlingen al veel geleerd.
Dit realiseerde ik me ook, toen groep 3 vanmorgen voor het eerst echte zinnetjes aan het lezen was.
Fijn om te horen en zien dat het al zo goed gaat!
En wat te denken van alles wat ze bij rekenen al hebben opgestoken: vlot tellen tot 20 en terug,ook de cijfers herkennen , heel veel begrippen, alle cijfers die ze hebben leren schrijven en nu ook in hun werkboek moeten gebruiken.
Ook voor de juf is de rekenmethode nieuw, ik moet zeggen dat ik er heel prettig mee werk!
Het schrijfschrift raakt ook al aardig gevuld, en de leerlingen doen erg goed hun best om die moeilijke letters te schrijven!

Maar ook groep 4 heeft niet stilgezeten hoor.
Daar zijn we bij rekenen bezig met het verkennen van de getallen tot 100, hebben we een start gemaakt met rekenen over het tiental heen; hebben we al kennis gemaakt met de 'meter'; het klokkijken heeft nog geen problemen opgeleverd ( in de vorige rekenmethode leerden we al halve uren in groep 3 ) ; het enige wat nog wel problemen oplevert bij meerdere leerlingen is het omgaan met geld...maar hieraan wordt gewerkt!
Kern 12 van Veilig leren lezen is nu ook klaar, we zijn deze week begonnen in het taalboek en  van spelling hebben we al 2 lessen gemaakt.
In het schrijfschrift zijn de eerste hoofdletters geschreven en netjes dat dat gaat......
Zo ziet U dat we al heel hard  gewerkt hebben.

Ook vanmorgen was er weer schoolfruit: een appel.
Deze keer heeft iedereen meegedaan, niemand zei  nee!

Ik wens iedereen een fijn weekend en tot maandag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een bericht achterlaat!