woensdag 12 september 2012

Schoolgruit

Zo zag onze klas er vanmorgen uit!
Maar. . . . .vele handen maken licht werk, dus was alles zo opgeruimd.
De kinderen vertelden dat ze het heel leuk gevonden hadden om alles uit te leggen aan papa en mama.
Voor herhaling vatbaar denk ik dan.
Vanmorgen zijn we gestart met schoolgruit.
Om 10 uur kwam een leerling uit groep 6 binnen met een grote schaal komkommerstukken.
Nou ,die gingen er wel in, tenminste bij de meesten.


Iedereen moest van mij toch echt even proeven. Uiteindelijk waren er 4 leerlingen die het niet lustten, die moesten het dan ook niet verder opeten. Ze hadden het tenminste geprobeerd en ik lust zelf ook niet alles. . . . . .
Met groep 4  heb ik het eerste verhaal uit het taalboek gelezen en daarna een gesprek gevoerd over wat er zoal in het verhaal aan de orde kwam. Nou ouders, ik weet nu wat er allemaal op jullie zolders te vinden is hoor :-)
Groep 3 heeft de letter 't' verder verkend , we hebben letters geflitst , woorden gemaakt met het klikklakboekje: dat wordt nu steeds leuker, want er komen steeds meer mogelijkheden.
Daarna 2 bladzijdes uit het werkboekje gemaakt. Vervolgens mochten ze zelfstandig werken aan stempelen, letterzetter of lettermuur en ook nog even lezen in hun eigen boekje.
Nadat groep 4 nog even geoefend had om de hoofdletter U te schrijven ,hebben we samen nog naar Huisje, boompje, beestje gekeken, want dat was er vorige week bij ingeschoten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een bericht achterlaat!