donderdag 23 augustus 2012

Brandoefening, geld, gym

Gisterenmorgen had ik met de kinderen uitgebreid besproken wat we zouden moeten doen als er brand uitbreekt in de school en we niet door de gang naar buiten kunnen.
Door het raam leek iedereen wel spannend, maar ja dat moet je dan wel even oefenen.Zouden we vanmorgen doen als juf Ineke kwam vertellen dat we de school uitmoesten.
Wij wachten, en wachten en wachten, maar geen brand ( gelukkig ), dus ook geen oefening. He, dat was een tegenvaller, maar wat in het vat zit verzuurt niet. . . .Wordt vervolgd !
Dan maar gewoon doorwerken. Lukte ook hoor.
Groep 3 heeft zelfstandig gerekend, groep 4 heeft met geld gewerkt. Ik ga nog niet bij iedereen boodschappen doen, want dan zal ik toch echt te weinig terugkrijgen bij sommige leerlingen!


Na een kleine instructie bij Veilig leren lezen in beide groepen, ging iedereen zelfstandig aan het werk, zodat ik rond kon lopen en hulp kon geven aan wie het nodig had. Werkt uitstekend, als iedereen goed weet wat hij of zij moet en mag doen.



Vanmiddag hebben we voor de eerste keer echt gegymd in de gymzaal. Alle leerlingen zijn lekker bezig geweest en als afsluiting hadden we een leuk tikspel.
Op school nog gekeken naar aflevering 2 van Leesdas Lettervos Boekentas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een bericht achterlaat!